KML passage

SELVFORSVAR FOR KVINDER

Vores kvindehold træner 1 time og 30 minutter om onsdagen og 2 timer om lørdagen og veksler mellem fysisk træning og teknisk træning.

Alle i normal fysisk form kan deltage, ikke at det er let, men vi sørger for at alle får noget ud af træningen. De fleste øvelser vi laver findes i flere variationer så hvis du ikke lige har styrken kan du starte på et lavere niveau.

Vi træner i øjeblikket Onsdag kl. 18:30 – 20:00 og Lørdag (ulige uger) fra 10:00 – 12:00 (kvindeholdet er pt slået sammen med teenagere og herreholdet)

OPVARMNING

Her er det led mobilisering, cardio og styrketræning. Alle kan deltage og hensigten er at alle får en høj puls.
Under opvarmningen indarbejder vi basisteknikker så vi hele tiden repeterer de øvelser og standard bevægemønstre vi benytter os af i Krav Maga.

STEP-BY-STEP GENNEMGANG AF DAGENS ØVELSER

Instruktøren gennemgår teknikken der skal trænes og man går typisk sammen 2 og 2 og sparer samt indøver øvelserne.
Eleverne gennemfører et antal repetitioner hvor Instruktøren(e) retter og vejleder før man går videre.

ØVELSER

Efter de nye teknikker er indøvet afsluttes med en samlet øvelse som kan være handlebane med stress, høj intensitet med puder el. lign.

AFSLUTNING

Når vi afslutter opsummeres lektionen og der gives tilbagemelding.

  • Der medbringes en fyldt vanddunk samt indendørssko.
  • Selvforsvaret læres sammen med motion og gennem øvelser og handlebaner.
  • Kvinder kan løbende købe tandbeskytter, skridtbeskytter, sparringshandsker, benskinner og hjelm i nævnte rækkefølge.
  • Adgang til lukket gruppe på Facebook fyldt med tips og tricks omkring træning.

KLAR PÅ KRAV MAGA?